The Media in the Press

Edinburgh Napier University MA Journalism student, Ganesh Nagarajan, eyes media stories in today's newspapers…

News Corporation is to put another of its services behind a paywall as it emerged yesterday that Sky Sports News is to be pulled from Freeview, The Guardian says on page 28. BSkyB, which launched Sky Sports News on Freeview eight years ago with Sky News and Sky Travel, is to replace the channel with a one-hour timeshifted Sky 3+1 service later this year, it says. Reporters, Mark Sweeney and Steve Busfield, write: “Despite Sky Sports New Service benefiting from advertising revenues on the Freeview platform, it is thought that BSkyB has decided that over the long term there is more advantage to be had from a subscription model.”

AOL, meanwhile, has offloaded its ailing social networking site, Bebo, to a US 'turnaround expert' at a price rumoured to be below $10 million (£6.7 million), having acquired it just over two years ago for $850 million, The Guardian says, under the headline, 'AOL Sells Bebo at Huge Loss to US Private Equity House' (page 28).

The buyer, Criterion Capital Partners, is said to specialise in turning around companies with revenue between $3 million and $30 million. Reports the paper: “In the UK Bebo plunged into the red last year as post-tax profits fell 143 per cent to the end of May 2009.”

The Daily Record reports the same story under the headline, 'Bebo Dumped' (page 60), and The Scotsman reports it as 'Social Networking Site Bebo Survives'.

Elsewhere, the head of Venezuela's opposition TV station has fled the country to avoid arrest and is reported accusing the president, Hugo Chavez, of “regime terror”, the Guardian reports on page 18.

Guillermo Zuloaga, the majority shareholder and CEO of Globovision, is quoted he was the victim of political persecution after a warrant was issued for him and one of his sons over charges of usury and conspiracy in relation to a car dealership they own.